Imponerande Box - Fleur du Cap

image1
Druva: Shiraz, Cinsault, Viognier
Distrikt: Western Cape, Sydafrika
Producent: Bergkelder
Pris: 233 kr (Box)
Betyg: 5/5

Fleur du Cap är en av mina favoritviner. Jag provade vinet första gången i April i år, då jag fick det av en god vän som tack för hjälpen med att fixa musik till hans fest. Det blev en mycket trevlig överraskning då det visade sig att det var ett riktigt gott vin. Det är mycket smakrikt och vissa kan tycka att vinet är lite för kraftigt. Men jag gillar fylliga, fruktiga och smakrika viner. Passar mycket bra till buffé och speciellt till vilt. Finns endast på box.

Smak: "Rökigt, smakrikt, mycket fruktigt och friskt vin, inslag av fat, plommon, svarta vinbär och lakrits". -Systembolaget

Bild: vinguiden.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0