Sval sommardrink

De senaste veckorna har ägnats åt lata sommardagar i den härliga solen och värmen som vi haft, som följts av ljumma grillkvällar med alla bekanta som avlöst varandra här på vårat landställe. En hel del bakning har jag även sysselsatt mig med, för att bjuda gästerna på trädgårdsfika i skuggan. Nästa vecka bär det av till Västkusten!

En härlig sommardrink att bjuda på är den perfekta starten på kvällen för mig! Piffigt blir det att dekorera med mynta och hallon ifrån trädgården!


Sval sommardrink:
Is
Mynta
Hallon
Lime skivad
Scheppes Citrus Fruits
Gin


Lägg i ca 2 st isbitar, en kvist mynta, ett par hallon och en skiva lime i tjusiga glas. Tillsätt 2 cl gin och fyll upp med Schweppes Citrus Fruits.

Kommentarer
Postat av: Katta

En riktig sommardrink! Ser riktigt svalkande och god ut... Tack för den snälla kommentaren i min blogg, kraam

2008-08-12 @ 21:59:11
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Mary

Katta: Ja, den är riktigt god, det kan jag lova ;-D Det var så lite så, ha det gott! Kram!

2008-08-16 @ 13:41:52
URL: http://vintips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0