Pastisserie - Rue du Pont Nouveau


Denna franskinspirerande pärla är precis nyöppnad sedan en månad till baka och det är Konditor Mattias Ljungberg  från Tössebageriet som driver Rue du Pont Noveau. Han var bla utsedd till Årets Konditor 2006. På dagarna 08-18 drivs pastisserien där man kan äta frukost eller fika med riktigt lyxiga tillbehör, vad sägs om en macaron med färska hallon, jordgubbssaft och en kanna myntate? På kvällarna från kl 18 är restaurangen öppen, men den har jag dock inte provat än. Jag var där och fikade nyligen och det var en riktigt trevlig upplevelse. Härlig modern miljö, goda mackor, gott te, trevliga tjejer bakom disken och en vidunderlig utsikt över bakverken - jag måste återkomma för att prova bara dem! Jag blev totalt hänförd helt enkelt!

Betyg: Mat - 4/5, Service - 5/5, Miljö - 5/5 = 4,6


Bilder: Tagna med mobilkameran, därav dålig bildkvalité


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej hej! Det ser verkligen härligt ut! Blir avis hinner inte fika.

Men hoppas du är taggad inför imorgon! Det är jag. kram

2008-12-05 @ 12:32:56
Postat av: Mary

Sara: Halloj! Ja, visst gör det? Jag tänkte att vi kunde ta en sväng dit snart snart! Japp, toga, here we come! Vad ska man ha under? Hmm.. Blir kallt juh, brr! ;-D KRAMIS

2008-12-05 @ 18:05:48
URL: http://vintips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0