Nyårsbubbel


Moet & Chandon - Gula äpplen, klassisk, frisk och god.
Pol Roger - Grönt äpple, choklad, rostade nötter. Lyxig frisk, fräsch och god.
Louis Roederer - Vinteräpplen, mandel. Lyxiga droppar.

Louis Bouillot (mousserande) - En av de bästa Cremanterna.
Codorníu Selección (mousserande) - En riktigt trevlig Cava.
Palmer & Co - En av de mest prisvärda budgetchampagnerna. Frisk, små härliga bubblor.

Här är ett urval av mina favoritbubbel bland champagne och mousserande vin. Jag tycker att man ska börja kvällen med ett lite finare bubbel till förrätten, så att man får avnjuta de magiska dropparna när smaklökarna är som bäst! Sen när tolvslaget kommer, så spelar det inte så stor roll för mig i alla fall vilket av de billigare alternativen man tar, utan det blir mest som en symbolisk skål.

GOTT NYTT ÅR!!!

Kommentarer
Postat av: Diana

Palmer och Co var otroligt god! Mycket bra val för en champagneafton.

2011-01-07 @ 14:37:59
Postat av: Camilla

Vad kul att jag kom över din blogg och framför allt att få läsa dina synpunkter på mousserande vin.

Jag är en bubbelälskare men har väl inte skrivit så många rader om det på min blogg.

Två utvärderingar hittills, men jag fyller på när något faller mig i smaken.

Ha de gott - nu ska jag läsa vidare :)

2011-10-10 @ 22:35:42
URL: http://flitigaflisan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0