Två prisvärda viner till våren- och sommarens bufféer


Vid en middag på landet så hade min faster med sig massa gott vin, bland annat det här urgoda franska vinet, Terre de Mistral 2009, som passade perfekt till lammet. Som ni kanske vet så är jag inte alltid så förtjust i franska röda viner av någon anledning ( inte så populärt att säga vill jag lova ;) men det här vinet från Cotes du Rhone var riktigt smarrigt! Det vita vinet till höger, Indomita var också en liten pärla, ett annorlunda chardonnay från Chile med härliga tropiska inslag i smaken. Båda rekommenderas varmt, och passar både till våren- och sommarens grillfester och bufféer.

Det andra vinet i bild är lite mer robust, och passar bäst till en lite kryddigare köttbit, men det har jag skrivit om tidigare här. Ha nu en riktigt trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0