Fruktbomb - Fleur du Cap Chardonnay

Fleur du Cap är en stor favorit hos mig! Både som rött och vitt. Fleur du Cap Chardonnay är ett otroligt härligt vitt vin som är både friskt och fruktigt. Frukten är mycket tydlig, och det är nog därför jag gillar det så mycket, jag är nämligen mycket förtjust i fruktiga viner! Det har inslag av tropisk frukt, gula äpplen och persika. Det finns två ofiltrerade Fleur du Cap också, en Sauvignon Blanc och en med fyra olika druvor. De är verkligen att rekommendera de med!

Fleur du Cap Chardonnay
Druva: Chardonnay
Distrikt: Western Cape, Sydafrika
Producent: Bergkelder
Pris: 83 kr
Betyg: 5/5

Kommentarer
Postat av: Sara

Åhååå va roligt! Detta vinet har jag druckit det är supergott!

2009-02-24 @ 11:06:42
Postat av: Marys mat och vintips

Sara: Yes Darling, indeed ;-D

2009-02-24 @ 19:52:15
URL: http://vintips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0