Värmande Grönt Te - Kashmir

Nu när höstmörkret och kylan är här så vill jag mysa med en stor kopp värmande te! Jag dricker te året om, även en varm sommardag, men populärast är det nog så här på vinterhalvåret. Kashmir från J&N (köpt på NK) är ett ljuvligt gott  grönt te som passar alldeles utmärkt så här inför juletider, jag tycker till och med att det är godare än de glögg och lussetéer som finns ute i handeln nu. Grönt Te är en stor favorit hos mig, och det är ju underbart, för det är ju så nyttigt!

Tips! Jag brygger alltid mitt te med ett Teeli-filter, ca 59-69 kr (på NK, Bönor & Blad mm) som är det bästa teflitret enligt mig. Det ger utrymmer för bladen att utvecklas fullt ut under extraktionen och är lättdiskat, håller hur länge som helst och släpper inte igenom några tesmulor. Man kan också göra en hel kanna med filtret då det får plats mycket te!

Drick och njut i favoritkoppen, min är från Villeroy & Boch!

Kommentarer
Postat av: Saris-Paris

Åh det ser verkligen härligt ut och låter gott! Jag har alltid varit lite rädd för grönt te. Tycker att det mest kan smaka gräs men jag ska börja våga mer nu!

2008-11-13 @ 07:15:31
Postat av: Mary

Saris-Paris: Hehe.. Ja, det kan det göra, det beror mycket på vilken sorts grönt te man dricker. Du har ju druckit ett supergott och urfruktigt grönt te hos mig som heter African Sunset från Bönor & Blad, ska tipsa om det också, och det minns jag att du tyckte var jättegott! Det är mitt absoluta favoritte!

2008-11-13 @ 11:12:57
URL: http://vintips.blogg.se/
Postat av: Saris-Paris

Oh! Måste inhandla genast! Tack för så bra tips!

2008-11-13 @ 11:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0