Helgtips - vitt vin från bourgogne

Jag fortsätter att botanisera bland bourgogne-vinerna och har ännu ett fantastiskt gott vin att rekommendera, Couvent des Jacobins Bourgogne Blanc, 106 kr. Det är ett torrt vitt vin som är väldigt friskt och fruktigt. Jag är jätteglad att jag hittat ett distrikt i Frankrike som jag tycker om förutom Touraine-vinerna. Jag gillar det här vinet just för att det har en friskhet och mer frukt och smak om man jämför med en Petit Chablis, som har mer mineralton och smak av äpple. Jag skulle rekommendera Couvent des Jacobins som en apertif på såväl minglet som middagen eller till skaldjur och fisk. Betyg 5/5!

Kommentarer
Postat av: Sara

Va bra det är att ha en vinkännare man kan ringa och fråga, tack för hjälpen i söndags!



2008-11-26 @ 11:34:21
Postat av: Diana

Wow vilken fin blogg du har gjort!!! Väldigt upp piggande i vintermörkret. Är speciellt imponerad av din latte art, har väldiga problem med att få till något liknande själv. Men träning ger färdighet hoppas jag! Ha det så bra! Puss och kram diana

2008-11-26 @ 15:42:31
Postat av: Mary

Sara: Härligt att du tycker det ;-D Kram påré Babe

2008-11-27 @ 23:32:12
URL: http://vintips.blogg.se/
Postat av: Mary

Diana: Tack gumman, vad kul att höra! Thanks, det är bara att öva och öva, många liter mjölk ska det gå åt ;-D Sen är det bra om man har ett bra ångtryck i maskinen. Kika på "milk frothing" på youtube, där hittar man många bra knep! Puss & Kram

2008-11-27 @ 23:33:41
URL: http://vintips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0