Gott sensommarbubbel

Jag var på ett bröllop nyligen i vackra Roslagen och blev då påmind om denna guldklimp som det skålades i till jordgubbarna. Dopff Brut är ett mousserande vin från franska Alsace och är ett prisvärt vin som finns både på hel och halvflaska. Halvflaskan, 64 kr, är en utmärkt storlek tycker jag då man inte alltid vill knäcka en hel flaska, 104 kr. Det borde finnas fler mousserande viner i den storleken. Vinet passade utmärkt till de goda och söta jordgubbarna som serverades till och fungerar också bra till fisk.


Kommentarer
Postat av: Sara

Åh vilken härlig bild! Passade vinet till prinsessmandlarna också ;-)

2009-08-19 @ 10:50:46
Postat av: Marys Mat & Vintips

Sara: Tack, hm, det har jag inte provat än! Du får komma hit och provsmaka med mig ;)

2009-08-19 @ 11:06:30
URL: http://vintips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0