Fruktbomb från Kalifornien - Petite Sirah


Jag bara måste tipsa om detta fantastiska vin i den lite högre prisklassen. Jag var och pratade vin med en mycket trevlig och kunnig medarbetare på SB och han kom med en hel del bra vintips till mig. Det resulterade bla i den här godingen, Eos Cupa Grandis Petite Sirah från Eos Estate Winery i Kalifornien. Det är nog den största fruktbomb som jag druckit med mjuka tanniner och ändå en tydlig fyllighet med toner av blå frukt med choklad och kaffe. Ett riktigt pangvin i mina ögon.

Eos Cupa Grandis Petite Sirah
Druva: Petite Sirah
Distrikt: Paso Robles
Producent: EOS Estate Winery
Pris: Tillfällig, 199 kr (nedsatt från 259 kr)
Betyg: 5/5

Observera att vinet är tillfälligt och på rea just nu, så den som är intresserad måste skynda till antingen Sundbyberg, Regeringsgatan, Lidingö eller Mörby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0