Brewmaster dinner med Budweiser


George Reisch in action

Bloggen var inbjuden till en riktig Brewmaster Dinner i pampiga Tornvillan i Nacka strand i samband med Stockholm Beer & Whiskey festival, med Budweisers egna Brewmaster himself, George Reisch. Det finns nog ingen som älskar sin öl lika mycket som han! Vi fick först en föreläsning om hela processen kring hur Budweiser blir till. Vi fick prova oss igenom 5 olika steg, vilket var mycket lärorikt! Mr Reisch förespråkade även varmt alla fördelar med att laga sin mat i ölen, däribland att koka sitt ris och sin spaghetti med den istället för vatten, det ska bli mycket godare så.

Sen blev det en riktigt god 4-rättersmiddag där det mesta var tillagat med öl! Vi fick prova den vanliga Budweisern, American Ale och Lime Beer till maten. Alen var min favorit, tyvärr säljs den inte i Sverige.. Tack George Reisch och Star PR för en härlig kväll!


5 steg i processen


Förrätten - Glacerade Ribs


Blåmusslor kokta i Budweisers Ale


Lax med pumpamos


Till sist efterrätten, Key Lime paj, Georges favorit med Lime Beer till

Kommentarer
Postat av: La Fleur

Heeej fröken Mary!:)*Hur är det?? Så roligt att "höra" av dig, känner mig så otroligt dum, allt körde ihop sig i somras mitt humör var väldigt upp och ner (hrm,thi!) och sedan gick tiden och jag kände mig ännu mer dum...sorry! Ses super gärna för en fika, anytime! (Jag vet att det är super kort varsel men om du/ni är i Gbg i helgen är ni super välkomna på lite inflyttningsfest på Lördagen:)*) kramis!*

2009-09-23 @ 13:18:02
URL: http://mademoiselle-lafleur.blogspot.com
Postat av: Marys mat och vintips

La Fleur: Sötaste fröken! Det är bara bra här och ingen fara, så behöver du INTE känna :) Så blir det ibland, fullt upp med allt och inget och dessutom semestertider. Tack snällaste för inbjudan, det hade varit så kul att komma ju!!! Vi är inte i Gbg över helgen tyvärr.. Snyft.. Det blir några turer i höst, jag hör av mig och ser om det passar då, längtar efter en fika med fröken, hihi! Sköt om dig massor, vi hörs! KRAM

2009-09-23 @ 14:59:24
URL: http://vintips.blogg.se/
Postat av: Diana

Åh mums! Vad smart du är, vi får ses snart:) puss

2009-10-06 @ 11:00:52
Postat av: Marys mat och vintips

Diana: Japp ;) Puss

2009-10-06 @ 13:12:50
URL: http://vintips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0